fredag 22 april 2022

 

Jag har fått hjälp av Johanna som börjat hos oss på RfCF med marknadsföringen av RfCF. Hon har gjort nya bilder som kommer att läggas ut som händelse på Facebook och Instagram kl. 6 varje måndag och torsdag. Det känns väldigt bra att veta att det kommer att rulla på utan att jag behöver tänka på det.

Jag skrev i förra inlägget att det inte är så många som ringt stödtelefonen, men nu när jag gick igenom statistiken inför årsrapporten så ser jag att det är 30 personer som ringt, varav 21 personer har ringt när stödtelefonen är stängd. Jag hoppas att detta kommer att minska när vi marknadsför stödtelefonen mer regelbundet.

De som ringt stödtelefonen sedan i januari ringer ofta och är oroliga kring Kaftrio. Det finns många frågor och stor oro och ångest. Tyvärr kan vi inte svara på praktiska frågor såsom hur man ska gå tillväga om man ska åka till Argentina och köpa medicinen eller flytta utomlands. Många tror att stödtelefonen är till för att svara på dessa frågor. Då förklarar vi att stödtelefonen kan man ringa om man behöver prata om hur man mår, om sin oro osv. Det är mest anhöriga som ringer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I kväll kl. 19-20.30 är RfCF-chatten öppen för sista gången. Efter det så upphör chatten att finnas som RfCF:s stödfunktion. Likaså med anhö...